Internationale reisbedrijven op bezoek in Noord-Nederland
Categorieën
8 Belgische en Duitse reisorganisaties gaan mee op FAMtrip van North of the Netherlands
Op 22, 23 en 24 maart organiseren de drie noordelijke regio’s een FAMtrip. Oftewel een zogenaamde 'familiarisation trip': Dat is een op maat gemaakte reis voor reisorganisaties met als doel het Noorden onder de aandacht te brengen. De samenwerkende organisaties Holland Boven Amsterdam, Merk Fryslân, Marketing Groningen en Visit Wadden organiseren onder de vlag van ‘North of the Netherlands’ deze FAMtrip. Deze Famtrip is bedoeld voor reisagenten, reisbureaus en touroperators uit Duitsland en België. Er gaan 8 deelnemers namens deze reisorganisaties mee op deze reis.
Langs het Waddengebied
De reis start op 22 maart in Noord-Holland. Vervolgens gaan ze door naar Friesland en eindigen in de stad Groningen. Onderweg bezoeken ze zoveel mogelijk leuke en interessante gebieden, locaties en ondernemers. Ze gaan door verschillende steden, gebieden en bezoeken musea, maken boottochten en eten, drinken en slapen bij ondernemers op de route.
Het noorden op de kaart
Het doel van deze FAM Trip is het op de kaart zetten van het voor deze reisorganisaties nog enigszins onbekende noorden, dat ze enthousiast worden over de regio en dat ze de samenwerking aangaan met de locaties en ondernemers die worden bezocht. De uitnodiging is onder andere verstuurd naar Duitse en Belgische reisagenten, reisbureaus en touroperators die interesse hebben getoond in het gebied.