Pers en PR update
Categorieën
Op 4 april jl. werd tijdens het drukbezochte symposium in Leeuwarden de officiële aftrap gegeven aan de VisitWadden campagne. Vanuit de drie marketingorganisaties Holland Boven Amsterdam, Merk Fryslân en Marketing Groningen is het pers/PR team voor VisitWadden samengesteld. De afgelopen maanden heeft het pers/PR team al veel gedaan en bereikt.
Tijdens het drukbezochte symposium op 4 april jl. in de stadsschouwburg De Harmonie in Leeuwarden werd de officiële aftrap gegeven aan de nieuwe campagne Visit Wadden. Lutz Jacobi, directeur van de Waddenvereniging, droeg het stokje van de campagne ‘Mooiste Natuurgebied van Nederland’ over aan de marketingorganisaties Holland Boven Amsterdam, Merk Fryslân en Marketing Groningen. Tijdens de lancering werd de website www.visitwadden.nl officieel online gezet. Vanuit deze 3 organisaties is het pers/PR team voor VisitWadden samengesteld. Het versturen van het eerste persbericht was voor het team de officieuze aftrap van de samenwerking.
Inmiddels hebben we veel pers mogen ontvangen uit zowel binnen- als buitenland. Er zijn diverse persprogramma opgezet en de eerste artikelen zijn reeds gepubliceerd. Deelname aan de ITB in Berlijn (de grootste reisbeurs van Europa) in maart, heeft veel aandacht en aanvragen van Duitse pers opgeleverd.
Vermeldenswaardig is de ophanden zijnde update van de reisgids Niederlände van DuMont Reiseverlag. Hierin krijgt het Waddengebied een veel prominentere rol. Redacteur Lucia Lehmann heeft onlangs een groot deel van haar researchwerk gedaan. Het pers/PR team heeft haar ondersteund met een passend persprogramma. De nieuwe gids verschijnt voorjaar 2020. Oplage is 10.000.
Voor de nieuwe verhaallijn ‘Smaak van de Wadden’ pakken we van 5 tot en met 9 november uit met een vierdaagse Waddenbrede persreis langs ‘pure plekken vol smaak’ en ‘ mooie mensen vol smakelijke verhalen’. Meer hierover in de volgende nieuwsbrief.
-
Over ons
-
Ondernemers toolkit