Bevorderen culinair toerisme
Categorieën
Wanneer we Waddengastronomie op de kaart willen zetten, is naast opleiding en ontwikkeling, het vermarkten van de duurzame streekproducten minstens net zo belangrijk. Pas wanneer bezoekers en bewoners weten welk aanbod er is, kunnen ze overwegen om het te komen proeven en beleven.
We gaan zelfs zo ver, dat Waddengastronomie een ‘reason to travel’ moet worden. Daar kunnen ondernemers en bewoners in het Waddengebied (met name de aan de Waddenkust) veel profijt van hebben. Visit Wadden werkt aan de bekendheid van Waddengastronomie, onder andere via o.a. de website, social media kanalen, brochures en digitale nieuwsbrieven.
Daarnaast organiseren we ieder jaar de Culinaire Wadden Weken, in de maanden oktober en november. De tientallen plekken in het Waddengebied waar wordt gewerkt met lokale producten worden volop in de spotlight gezet door middel van marketing & PR.
Hoe Visit Wadden bijdraagt aan Waddengastronomie
- Communicatie & marketing: Smaak van de Wadden
- Campagne en organisatie: Culinaire Wadden Weken
- Organisatie van persreizen en verzenden persberichten
- Jaarrond presenteren van 12 waddenvoedselproductgroepen in 4 seizoenen
- Organisatie van testpanels met nieuwe streekproducten (4x) op festivals
- (Inter)nationale erkenning Waddengastronomie door UNWTO
- Organisatie inspiratiereis naar Zeeland
Meer informatie?
Wendy Oude Veldhuis (Visit Wadden)
tel: 06-51 38 29 47, mail: wendyoudeveldhuis@merkfryslan.nl
Het Waddenfonds maakt het programma ‘Waddengastronomie versterkt Werelderfgoedbeleving’ mogelijk met een financiële bijdrage. De provincies Noord-Holland, Fryslân en Groningen co-financieren het project en ook projectpartners NHL Stenden, Stichting Waddengroep/ondernemers leveren een eigen bijdrage.