Foodroute Den Helder moet jonge generatie aantrekken
Categorieën
Den Helder is voornamelijk in trek bij ouderen en families. Dat betekent niet dat de stad niet interressant is voor jongeren. Toch hebben jongeren een minder positief beeld van deze Noord-Hollandse stad. Dit blijkt uit een enquête van studenten van NHL Stenden. Zij onderzochten naast de doelgroep ook de haalbaarheid van een foodroute in Den Helder en de omgeving. Hieruit komt naar voren dat lokale producten met een verhaal, duurzaamheid en de culturele attracties van de stad interessant zijn om de jongere generatie aan te trekken.
Toeristisch aantrekkelijke foodroute
“Wij zijn een groep studenten van de Hogere Hotelschool in Leeuwarden van NHL Stenden en hebben afgelopen semester gewerkt aan een design challenge in samenwerking met de Stichting Waddengroep. Het doel was een aantrekkelijke toeristische foodroute te maken voor Den Helder, met name voor een jongere generatie. Hiervoor hebben we onderzoek gedaan om te bepalen waar de route zich op zou moeten richten om het doel te kunnen bereiken”, aldus één van de studenten. De foodroute verschijnt binnenkort op de website van Visit Wadden, onder de verhaallijn Smaak van de Wadden.
Ontdek meer - Waddengastronomie
Dit artikel is geschreven in het kader van programma ‘Waddengastronomie versterkt Werelderfgoedbeleving’. Het Waddenfonds maakt het programma mogelijk met een financiële bijdrage. De provincies Noord-Holland, Fryslân en Groningen co-financieren het project en ook projectpartners NHL Stenden, Stichting Waddengroep/ondernemers leveren een eigen bijdrage.